WEB 3.0

TOKENIZACJA

Tokenizacja: to nic innego jak stworzenie własnej artystycznej “monety”.

Ta moneta jest oficjalnym środkiem płatniczym w artystycznym ekosystemie. Jest częścią życia społeczności fanów. Jest sposobem na monetyzowanie tego, czego do tej pory nie dało się zmonetyzować, lub było monetyzowane przez podmioty trzecie. Tokenizacja pozwala artyście, zespołowi, managerowi lub wydawcy ustalić własną tokenomię (ekonomię tokena artystycznego), czyli na jakich zasadach działa, co daje użytkownikom jego posiadanie.

Tokenizacja brandu
artystycznego:

Tokenizując własną markę
artystyczną, czyli tworząc „art coin”, emitujesz określoną liczbę tokenów artysty lub zespołu.

Tokenizacja służy do pozyskiwania środków na np.: nagranie płyty, organizację trasy koncertowej czy nagranie teledysku. Różnica między “patronem” a “tokenariuszem” jest zasadnicza, “tokenariusz” czerpie korzyści z posiadania art tokena, który może (nie musi) znajdować się na giełdzie, i którego wartość może być wyceniana, jak wycenia się inne cyfrowe aktywa (jak na przykład BTC czy ETH).

Posiadanie odpowiedniej liczby art tokenów może dawać dostęp do konkretnych, ekskluzywnych treści. Można nimi płacić za bilety na koncert lub płyty, w zależności co ustalone jest w tokenomii. Nasz zespół doświadczonych w tokenizacji specjalistów pomoże Ci w całym procesie, a nasz technologiczny partner (tutaj kto) przeprowadzi tokenizację od strony technicznej.

Tokenizacja
produktów muzycznych:

Stokenizowanie produktu muzycznego w naszej tłoczni odbywa się na paru poziomach:

Cyfrowy unikalny singiel lub album: najpierw tworzymy tak zwany NFT - jest to nic innego jak mp3, wave czy inny plik podpisany cyfrowo. Podpis cyfrowy pliku to nadanie mu oryginalnego numeru seryjnego. Tak jak numerowany winyl w świecie rzeczywistym (numer 1 jest tylko jeden), tak pliki w internecie dzięki cyfryzacji stają się unikalne. Coraz więcej artystów decyduje się na wypuszczanie swojej twórczości w postaci NFT (Kings Of Leon, Snoop Dog, Behemot itd.). Wypuszczenie singla czy albumu jako NFT pozwalatakże zakodować w nim (smart contract) dodatkowe benefity dla jego posiadacza, na przykład posiadanie konkretnego NFT w wirtualnym portfelu jest od razu biletem na koncert.

Stokenizowanie produktu fizycznego, czyli przypisanie do konkretnego egzemplarza fizycznie istniejącej płyty pliku NFT, pozwala na nadanie tej płycie certyfikatu posiadania jej w sieci, a także certyfikatu oryginalności. Wprowadza to również pewną innowację w obrocie płyt na rynku wtórnym, a mianowicie, tak jak w przypadku dzieł sztuki, oryginalna kopia może znajdować się w czyjejś kolekcji, ale certyfikat posiadania, bycia faktycznym właścicielem danego egzemplarza, należy do kogo innego.