![](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2024/05/echo-nest-spotify-orange.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
Algorytmiczne odkrywanie muzyki. Co za tym stoi?
W dzisiejszym cyfrowym świecie, odkrywanie nowych trendów i rozwoju muzyki w dużej mierze opiera się na algorytmach zarządzanych przez platformy streamingowe, takie jak np. Spotify czy Pandora Internet Radio.
![](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2024/05/RIAA-2023-blog.jpg?fit=768%2C432&ssl=1)
Rekordowy rok dla branży muzycznej w USA. Analiza sprzedaży za 2023 rok według RIAA.
Dane statystyczne opublikowane przez amerykańską organizację RIAA za rok 2023 wskazują na kolejny rekordowy okres, wykazujący ciągły rozwój sprzedaży w sektorze muzycznym.
![zarażeni dźwiękiem](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2023/12/zarazeni-dzwiekiem-blog.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
„Zarażeni dźwiękiem”. Wyniki badań winylowych preferencji muzycznych w Polsce. (Część IV)
W czwartej części przedstawiamy kolejne pytania, na które udzielili odpowiedzi respondenci ankiety, które wprost poświęcone zostały płytom winylowym. Warto przyjrzeć się poszczególnym preferencjom i w odpowiedni sposób zaadoptować uzyskane wyniki do swoich potrzeb.
![](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2024/04/IFPI-2024-blog.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
Rynek muzyczny w roku 2023 według raportu IFPI
Raport IFPI za rok 2023: Global Music Report – State of the Industry 2024 przybliża nam status quo rynku muzycznego. Warto zwrócić uwagę za 3 główne jego aspekty.
![](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2024/03/engaging-with-music-2023-blog-2.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
Muzyka w interakcji. Raport IFPI „Engaging with Music” 2023 (2)
Największe w swoim rodzaju badanie dotyczące muzyki IFPI z 2023 r. pokazuje, jak fani z całego świata odkrywają, słuchają i angażują się w muzykę, która stała się częścią ich życia, z ponad 43 000 respondentów w 26 krajach.
![Engaging with Music](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2024/03/engaging-with-music-2023-blog.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
Muzyka w interakcji. Raport IFPI „Engaging with Music” 2023
„Engaging with Music” raport IFPI to największe tego rodzaju badanie, które dostarcza unikatowego spojrzenia na fanów z całego świata angażujących się w muzykę, która jest nieodłączną częścią ich życia.
![zarażeni dźwiękiem](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2023/12/zarazeni-dzwiekiem-blog.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
„Zarażeni dźwiękiem”. Wyniki badań preferencji muzycznych w Polsce. (Część III)
Książkę Stanisława Trzcińskiego „Zarażeni dźwiękiem: Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji” należy odnotować z kilka powodów, m.in. ze względu na przeprowadzone badania ilościowe i jakościowe dotyczące preferencji muzycznych w Polsce.
![Sounds-can-touch-the-deepest-corners-of-the-soul-AI](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2023/12/Sounds-can-touch-the-deepest-corners-of-the-soul-AI-blog.jpg?fit=768%2C339&ssl=1)
Muzyka – „zarażeni dźwiękiem”
Muzyka od wieków pełni istotną rolę w ludzkim życiu, inspirując, budząc emocje i łącząc różne kultury. Stanisław Trzciński używa niezwykle sugestywnego określenia „zarażani dźwiękiem”. Czy można uznać, że muzyka faktycznie infekuje nas dźwiękami, wpływając na nasze myśli, emocje i samopoczucie?
![@EVAN AGOSTINI](https://i0.wp.com/polvinyl.pl/wp-content/uploads/2024/04/@EVAN-AGOSTINI_0.jpg?fit=768%2C384&ssl=1)
Fenomen „Little Monsters” Lady Gagi. Strategia 1% superfanów
W świecie popkultury Lady Gaga stanowi dowód na to, jak ogromny wpływ mogą mieć fani na trajektorię rozwoju artysty. Centralnym punktem jej drogi do sukcesu było kultywowanie oddanego grona fanów określanych mianem „Little Monsters”.